گروه حوادث: با دستگیری عامل اصلی شلیک به دکتر سرابی و کشف اسلحه به کار رفته در این جنایت، جزئیات تازه‌ای از این پرونده فاش شد.

سرابی مقتول

31 شهریور امسال، دکتر سرابی- متخصص قلب و استاد دانشگاه- سوار بر تویوتا کمری سفید‌رنگ خود مطبش را در منطقه نارمک تهران ترک کرد تا به خانه‌اش در شهرک غرب برود. حدود ساعت 19:30 وقتی خودروی دکتر به میدان 53 نارمک رسید، ناگهان 2 مرد موتورسوار او را هدف گلوله قرار دادند و پا به فرار گذاشتند. یکی از گلوله‌های شلیک شده به پهلوی دکتر میانسال اصابت کرد و وی بعد از 2 روز جدال با مرگ، روی تخت بیمارستان جان باخت.

تماس‌های تهدید‌آمیز

تحقیقات برای دستگیری قاتلان پزشک تهرانی شروع شد. بررسی‌ها نشان می‌داد مقتول از مدتی قبل از سوی افرادی به‌صورت تلفنی تهدید به مرگ می‌شده است. طبق اطلاعات به دست آمده، تهدید‌کنندگان دکتر سرابی بستگان زنی بودند که مدتی قبل بیمار این پزشک میانسال بود.

این زن که «فرصت» نام داشت مدتی بعد از عمل آنژیوگرافی که دکتر سرابی روی او انجام داد در محل زندگی خودش فوت کرد و بستگان او که بدون هیچ دلیلی تصور می‌کردند عمل جراحی باعث مرگ او شده است، تصمیم به انتقام‌جویی از پزشک تهرانی گرفتند.

جست‌وجو برای دستگیری تهدیدکنندگان بعد از چند روز نتیجه داد و پلیس 2 مرد را دستگیر کرد که از ماجرای شلیک به پزشک میانسال خبر داشتند. یکی از آنها گفت: بعد از مرگ فرصت، همسر و پسر او تصمیم گرفتند از دکتر سرابی انتقام بگیرند. آنها تصور می‌کردند که عامل مرگ این زن، دکتر معالجش است و وقتی در جریان نقشه‌شان قرار گرفتم به‌عنوان یکی از بستگانشان قبول کردم که کمکشان کنم. متهم ادامه داد: کسی که به سوی مقتول شلیک کرد، پسر جوان فرصت به نام سجاد است و او بود که پزشک میانسال را به قتل رساند.

در تعقیب متهم اصلی

بعد از اعترافات متهم، جست‌وجو برای دستگیری سجاد و پدرش که طراحان اصلی نقشه قتل بودند ادامه پیدا کرد. بررسی‌ها نشان می‌داد که هر دو متهم، مسلح به سلاح گرم هستند و بعد از جنایت به شهرهای غربی کشور گریخته‌اند. ماموران خیلی زود به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد پدر سجاد به شهرهای گیلان‌غرب، ایلام و سرپل ذهاب رفت‌وآمد داشته است. این مرد آخرین بار درحالی‌که لباس چوپانی به تن داشت در یکی از روستاهای گیلان‌غرب دیده شده بود و به همین دلیل پلیس برای دستگیری او، عازم این محل شد.

سردار کشوری، رئیس پلیس استان کرمانشاه درخصوص اقدامات پلیس برای دستگیری این مرد به ایسنا گفت: ماموران که با راه‌اندازی ایست و بازرسی، در کمین این مرد نشسته بودند، پنجشنبه گذشته او را سوار بر یک خودروی پیکان مشاهده کردند و به وی دستور ایست دادند.

متهم علاوه بر تیراندازی به سمت ماموران، پا به فرار گذاشت و بعد از رساندن خود به یک روستا، سوار تراکتور شد و به طرف ارتفاعات، فرار کرد. وی ادامه داد: ماموران به تعقیب متهم پرداختند و ساعتی بعد وی را محاصره کردند اما مرد میانسال وقتی همه راه‌های فرار را بسته دید، با شلیک گلوله دست به‌خودکشی زد و به زندگی خود پایان داد.

به گفته سردار کشوری، این مرد در خرید و فروش مواد‌مخدر، سلاح و مهمات و مشروبات الکلی دست داشته و مدت‌ها قبل به اتهام قتل عمدی، چند سالی را در زندان سپری کرده اما سرانجام توانسته بود با جلب رضایت خانواده مقتول از زندان آزاد شود. این مرد در سال 78 نیز به همراه برادرش به اتهام تهیه و جعل چک‌های مسافرتی دستگیر و راهی زندان شده بود.

رئیس پلیس استان کرمانشاه یادآورد شد: یکی دیگر از برادرهای این مرد که مدتی قبل به اتهام راهزنی مسلحانه دستگیر شده بود در زندان ایلام خود را حلق آویز کرده بود و برادر دیگرش نیز به اتهام سرقت‌های مکرر، بیش از 15 سال پیش به دستور مقام قضایی یک دستش قطع شده بود.

دستگیری عامل اصلی جنایت

با مرگ مرد میانسال،تحقیقات برای دستگیری پسر او به نام سجاد که عامل اصلی قتل دکتر سرابی بود، ادامه پیدا کرد. ماموران در ادامه توانستند این مرد جوان را در یکی از روستاهای غرب کشور ردگیری کنند. قاضی شهریاری، بازپرس پرونده، گفت: سجاد به فردی پیغام داده بود که اسلحه همراه خودش دارد و آخرین گلوله را برای کشتن خودش نگه داشته است.

وی ادامه داد: ساعت 9 پنجشنبه شب، درحالی‌که چند ساعت از خودکشی پدر سجاد گذشته بود، ماموران پاسگاه دیر در گیلان‌غرب به 3 مرد جوان که سوار یک خودروی سواری بودند مظنون شدند و آنها را دستگیر کردند. در بازرسی از خودروی این افراد مقدار زیادی مهمات، یک قبضه کلت کمری و یک کلاشینکف کشف شد و در همان بررسی‌های اولیه مشخص شد که یکی از دستگیر شده‌ها سجاد، عامل اصلی قتل دکتر سرابی است.

شهریاری گفت: این مرد جوان در بازجویی‌های اولیه به شلیک مرگبار به سوی دکتر سرابی اعتراف کرد و اسلحه‌ای که در این جنایت از آن استفاده شده بود نیز از وی کشف شد. متهم اعتراف کرد که چون تصور می‌کرده عمل جراحی باعث مرگ مادرش شده، دست به این جنایت زده است.

بازپرس جنایی تهران با اشاره به اینکه 3 متهم دستگیر شده برای ادامه بازجویی‌ها به اداره آگاهی تهران منتقل شده‌اند، افزود: این افراد همگی از اشرار غرب کشور هستند و سابقه شرارت و سرقت مسلحانه نیز در پرونده آنها به چشم می‌خورد. وی تصریح کرد: تحقیقات از متهمان برای کشف تمامی زوایای پرونده ادامه دارد

کد خبر 117337

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز